سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 امام صادق  :

اِنَّ النّاسَ یَستَغنونَ اِذا عُدِلَ بَینَهُم وَ تُنزِلُ السَّماءُ رِزقَها وَ تُخرِجُ الارضُ بَرَکَتَها بِاِذنِ اللّه‏ِ تَعالى

اگر در میان مردم عدالت برقرار شود، همه بى‏ نیاز مى ‏شوند و به اذن خداوند متعال آسمان روزى خود را فرو مى‏ فرستد و زمین برکت خویش را بیرون مى‏ ریزد.

سلام.... بعضی روز ها وقتی فکرم سخت مشغول یه موضوعی میشه ، خواسته یا نا خواسته ذهنم به طرف این میره که چرا آسمون رزق و روزیشو به روی زمین می بنده؟! چطور میشه که گاهی وقتا زمین از این همه برکت و نعمت خدا بی بهره میشه؟!

وقتی به خودم می امدم که ساعت ها گذشته بود و من هنوز گرم این افکار بودم و به نتیجه کاملی هم نرسیده بودم. اما وقتی یاد بی عدالتی های این به اصطلاح آدم ها می افتادم دیگه جای شَک و تردید برام نمی موند.

وقتی می بینم چطور بی عدالتی رواج پیدا کرده، از خودم شرمنده میشم که چرا وقتی به اون پسر جوانی که حقوق خونده بود اما می گفت نمی خوام وکالت کنم، نمی خوام قضاوت کنم، توپیده بودم که چرا این رشته رو انتخاب کردی که الان نخوای وکالت و قضاوت کنی...


از خودم خجالت می کشم، اره چون که الان متوجه حرفش شدم. می گفت من نمی تونم عدالت علی " ع " رو اجرا کنم، چطور به خودم اجازه بدم که پا به این جایگاه سخت بذارم.

این آقا معنی و مفهوم عدالت رو فهمیده بود، می دونست حق ناس فقط این نیست که پات روی دمپایی کسی نره یا داخل صف نونوایی از کسی جلو نزنی، اون فهمیده بود حق ناس چیه و چقدر سخته عبور از اون در روز محشر.

تاسفم میخورم که بعضی ها فقط لق لقه زبونشون امام علی و شهدا و دین و مذهبِ. تاسف به حال کسی که فقط بلده بگه جاذبه و دافعه علی رو بخون، بی توجه به اینکه خودشون با برخورد و نا حقی هایی که دارن انجام میدن همه رو از علی و دین علی دور میکنن.

علی " ع " دنبال ریاست و مقام نبود، دنبال برقراری عدالت و حق ناس بود. تاسف میخورم به حال کسی که اسم خودشو گذاشته بسیجی و عدالت علی رو زیر پا گذاشته. تاسف به حال کسی که برای رسیدن به خواسته و مقام و ریاستی که هیچ ارزشی نداره حاضره هر کار و تهمتی پشت سر یه دوست و رفیق ببنده تا مبادا از مقام و ریاستش پایین بیاد و اون جاشو بگیره.

بسیجی اون حسین فهمیده بود که فهمید دنیا ارزش مونده نداره، حسین بسیجی بود که فهمید برای نجات دوستش و میهنش باید خودشو فدا کنه. اره دوستِ عزیز تو فقط با داشتن یه کارت و یه مسعولیت، بسیجی شناخته شدی و الا تویی که اجازه میدی یکی به جای دیگری به دوره ای بره که حقش نبوده ، تویی که حاضری به حرف های چرند یکی گوش بدی که بخاطر از دست ندادن جایگاهش حاضره هر حرفی پشت سر دوستش ببنده ، تویی که فقط حرف از قانونی میزنی که فقط برای دانشگاه آزاد باید اجرا میشده و نه برای دانشگاه دیگه همچون اوصول دین، تویی که حتی حاضر نیستی به حرفای کسی گوش بدی تا تهمت های دروغی که پشت سرش بستن رو با دفاع از خودش دور کنه ، هنوزم بگم ؟؟

فک کنم کافی باشه چون وقتی اینا رو هم شنیدید سکوت کردید ، اره باید هم جوابی نداشته باشید چون شما به اندازه علی" ع " توان رعایت عدالت رو ندارید . چون از حق ناس و تهمتی که پشت مردم بستن ترس ندارید.

آهای رفیقی که از جلو دستِ یاری میدی و از پشت سر سایه منو با تیر میزنی، اره با خوده تو هستم، تعجب نکن که رفیق صدات زدم، من هنوزم همون میثاقم با همون مرام و معرفتم که هیچ وقت بخاطر چیزی که به نفع خودم باشه پشت رفیقم رو خالی نمی کنم.

صدات کردم تا بهت بگم اره درسته که اینجا دنیاست و هر کی خرش برو داشته باشه کارش راه میفته، درسته که از چندین جا تو رو ساپورت میکنن تا مبادا عزل بشی، صدات کردم بهت بگم اسمتو بسیجی نذار وقتی حاضری خیلی محکم بگی من هر کاری می کنم تا کارای بسیج بخوابه.

 صدات کردم تا بهت بگم باشه این دنیا و پست مقامش برای تو و امثال تو، ما هم خدایی داریم، سپردیمش خودش خودش. فقط بهت بگم مواظب باش خیلی حق ها از من دزدیدی، خیلی جاها به نا روا پشت سرم حرف زدی، اما دیگه صبوری نمی کنم و نمیگم بیخیال. از اینجا به بعد رو موکول می کنم به خدا و قیامت و یادت باشه که حق ناس خیلی سخته و من از حقم نمیگذرم.

من بار ها گفتم بازم میگم نه چشمی به اون میز و صندلی دارم و نه دنبال مقام و مسئولیتی هستم. اگه هم تا اینجا جلو امدم خدا شاهده فقط و فقط بخاطر استخاره و مشورتی بود که با خدا کرده بودم و خوب امده بود .

میدونم بازم حرفی نداری اما اگه حرفی داشتی با شجاعت و عدالت علی"ع" بیا جلو و رو در رو حرف بزنیم و در غیر این صورت حق با منِ

و من الله توفیق
میثاقی نو
93/6/18

 

 




تاریخ : شنبه 93/6/22 | 11:38 صبح | نویسنده : میثاقی نو | نظر
.: Weblog Themes By VatanSkin :.

دریافت کد موزیک

ساخت کد آهنگ